EFEKT HALO

EFEKT HALO, nazywany również efektem aureoli, w psychologii określany jako tendencja do automatycznego przypisywania cech osobowościowych w pozytywny lub negatywny sposób.
Efekt ten jest wykorzystywany w reklamach ze względu na zwiększenie jej skuteczności. Dobrym przykładem jest użycie wizerunku sławnych osób (wiarygodność), wywołujących pozytywne emocje, które odbiorcy przenoszą automatycznie na cały komunikat reklamowy.

Dobrze, dobrze ale co tu robi reklama LED? No właśnie. Już tłumaczymy…
Efektem halo nazywamy również sposób podświetlenia liter lub elementów graficznych tworzących oznakowanie marki. LEDy zamontowane są w taki sposób, że światło pada na elewację/ścianę tworząc poświatę wokół elementu. Litery podświetlane od tyłu są mocowane do elewacji na dystansach, co nadaje im lekkości i elegancji.

Rozwiązanie to jest atrakcyjne dla oka, a dobra widoczność ułatwia nowym klientom dotarcie do firmy. Treść jest wyrazista i przyciągająca wzrok, ale nieoślepiająca. Z pewnością warto przemyśleć również tę opcję wykonania brandingu.

Efekt halo wykorzystuje się jeśli np. w logo występuje kolor czarny, którego nie da się podświetlić uzyskując ten sam kolor.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Czytaj również

O co chodzi w druku UV?

Chcecie zlecić wydruk ale nie wiecie jaka technologia druku będzie najlepsza? Druk solwentowy, cyfrowy, a może UV? Co to tak właściwie jest ten druk UV? Technologia druku

Czytaj więcej »

Neon Flex

Każdy z Was słyszał o oświetleniu LED, a wielu z Was z pewnością ma je w domu, w kuchni, w pokoju, pod schodami czy w szafce. Zatem czym jest lampa LED? Jest to źródło światła oparte na diodach

Czytaj więcej »